torstai 18. kesäkuuta 2015

Patalappuja ja tiskirättejä!!

Iski hirmuinen virkkausvimma. Nyt on virkattava kaikkee pientä ja nopeaa.


















Jämälankarullat saavat kyytiä. Oon käyttänyt näihin sekä puuvillalankoja, että kaikkee muuta mahdollista. Saa nähdä kuinka moni niistä jää kattilan pojaan sulaneena =D

  Ylimmäiset on mun mielestä parhaimmat tai mä tykkään niistä eniten. Kaikki lappuset on tehty tuplasti eli noi moni väriset on toiselta puolelta yksvärisiä.

Ainoastaan kahteen muistin virkata ripustuslenkin, mut eiköhän noita voi ilmankin käyttää. Mun omat patalaput on laatikossa.

Sitten patalappujen jälkeen halusin koittaa miten virkattu tiskirätti onnistuu ja miten sellainen toimii käytännössä. Tilasin itselleni bambulankaa, mut en jaksanut odotella niiden tulemistä, joten kipaisin lähikaupungin Prismaan ostoksille.



Näistä tuli mun mielestä kivoja, vaik lanka oli mun mielestä tosi löpsöä virkata. Varsinkin toi vaaleanpunainen. Nää langat on Novitan bambua. Sitä ilmeisesti löytyy vielä kaupoista,
 vaik mun käsittääkseni valmistus on lopetettu.






Ohjeita tiskirätteihin löyty netistä, vaikka kuinka paljon. Näitten ohjeet on otettu Puikkoillen, koukkuillen, Prinsessajuttu ja Hannamaista blogeista.





Nyt sitten taas koukku käteen ja tekemään uusia juttuja. Niistä tuleekinkin sit juttua hieman myöhemmin.
Apua kahden viikon loma loppuu kohta. Noh...onneks on viel neljän viikon loma edessä päin. Toivotaan, et säät lämpeis, ettei tarttis ihan vielä kaivaa sukkapuikkoja esiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti