keskiviikko 14. elokuuta 2013

Lankahulluus!!

Joo-o... kesällä toi lankahuullus iski tosi pahasti. Oon virkannut, kutonut ja ostellut lankoja. Lankoja on kohta sen verran, et saan oman lankakaupan pystyyn. Niska, hartijat ja selkä on jumissa, mut kivaa on silti. Varsinkin se vaihe, kun saa jonkun jutun valmiiksi.
Täs elokuun aikana oon virkannut ja kutonut pipon. Talvihan on tulos ja mun tapauksessa on paras aloittaa hyvis ajoin, et saa ajois valmiiks.
Aiemmin tääl oon laittanut kuvia säärystimestä jota kudoin. Sain senkin valmiiks, mut...Eihän se kenenkään jalkaan menny, ku oli aika tiukkaa tavaraa tai olis se menny, jos ei olis toi kantapää tiellä. Taas kerran totean, et toi kutominen ei ole vahvimpia alueitani. No...tirautettuani pari pettymyksen kyyneltä (ei vaan) kaivoin koukun esiin ja virkkasin Novitan ohjeiden avulla säärystinlangasta kukkapipon. Pipo oli mukavan nopea tehdä.
 Tällä pipolla osallistun Amalian haasteeseen jonka aiheena elokuussa on KUKKA/KUKAT ja siinähän niitä kukkia on. Ison kukan ohje löytyy täältä ja pienen kukan ohje täältä. Toivottavasti osasin tehdä linkityksen oikein =0o

Tän pipon jälkeen otin taas puikot käteen. Päätin yrittää tehdä tyttärelleni hänen pyytämän lötköpötköpipon. Taas Novitalta löytyi ohje ja pääsin pyöröpuikkojen ihanuuteen. Ei tarvinnut taistella viiden puikon kans, kuin vasta ihan lopussa. Lopputulos mielytti sekä mua, että tytärtäni, vaik pipo olis voinut olla ehkä hivenen tiukempi.
Täl pipolla osallistuin askartelutaivaan kesä haasteeseen, johon sai osallistua millä vain kesän aikana tekemällä käsityöllä.
Sitten taas uusien töiden pariin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti